Bohemi z Montparnassa

Jean Cocteau & Veno Pilon

2016

Sebastião Salgado: Geneza

pregledna razstava fotografskega velikana

2016

PhotoMagic

Stane Jagodič, Gábor Kerekes, Branko Lenart

2016

Portfolio Review 2016

  Festival Fotonični trenutki – Mesec fotografije 2016 vabi fotografe, da predstavijo svoja dela na Portfolio Review, ki bo potekal […]

2016

Natečaj za Večerne projekcije

Mednarodni natečaj za sodobne fotografe

2016

35

 
 
 
Jože Suhadolnik, Circus, 1999

Jože Suhadolnik, Circus, 1999

Jože Suhadolnik

Otvoritev: 23. 6. ob 19.00

Galerija Vžigalica, Ljubljana

 

Razstava 35 obeležuje strnjen pregled treh in pol desetletij fotoreporterskega dela Jožeta Suhadolnika, fotografa, ki je zaznamoval tako slovenski medijski prostor kot sfero avtorske fotografije. Skozi izbrane fotozgodbe razstava razkriva raznolike tematike, med katerimi so nekatere avtorja zaposlovale skozi celotno obdobje, druge pa so predstavljale posamezne projekte v luči vsakokratnega aktualnega dogajanja.

Z določeno nostalgijo, a predvsem s kritične distance, vzbuja razstava reminiscenco na klasično obliko fotoeseja, kot so jih v svoji zlati dobi poznali svetovni ilustrirani časopisi, denimo Life, Look, Picture Post, Berliner Illustrierte Zeitung in VU, začenši z njihovim razvojem v 20. in 30. letih dvajsetega stoletja in z zatonom v začetku 70. let – domnevno zaradi prevlade televizijskega medija. Četudi fotoesej v slovenskem medijskem prostoru pravzaprav nikoli ni imel prave pozicije, so pionirji v uredništvih fotografije posameznih časopisov uspeli vzpostaviti legitimno mesto fotografije znotraj dnevnega tiska in drugih časopisov in revij. Danes se fotografija in z njo fotoreporter morda bolj kot kdajkoli borita za svojo pravico do obstoja v časopisu in njegovem uredništvu; kljub temu pa je fotoreporter, kot je Jože Suhadolnik, z močnim avtorski izrazom v svoji prezentaciji uspel poseči dlje – se s časopisne strani preseliti v galerijo, zin, fotomonografijo – kjer njegova fotografija postaja rariteta, muzejski ali umetniški objekt. S tem opozarja na izgon iz svojega primarnega prostora, ki ga je bolj kot pojav novih medijev zakrivila težnja po senčenju preveč zgovornih vizualnih sporočil o resničnosti sodobne družbe in preračunljiva neokapitalistična logika, ki je zajela tudi domnevne glasnike demokracije.

V fotoeseje preoblikovani cikli, kot so Cirkus, Černobil, Zatolminski sirarji, Eritreja, Ravenski pustovi, ki prikazujejo vseprisotne ali obskurne teme, govore o karieri avtorja, ki z občutljivim, kritičnim, a vključujočim fotografskim pogledom zlahka premaguje geografske in časovne premike. Nezmotljivo avtorske, dokaj, a ne izključno zveste dokumentarnosti, nosijo njegove fotografske zgodbe v sebi rezko zagonetno noto, utesnjen občutek pričakovanja, slutnjo praznine, ki pa je pravzaprav veristična pripoved ali vsaj fotografovo občutenje pojavne realnosti. Suhadolnikova črno-bela tehnika pogosto presega samo sebe – iskanje svetlobe v plemenitih črninah vodi v črno-črno avtorjevo izpoved, v kateri pa gledalec odkriva tisočere barve njenega sporočila.

(Marija Skočir)

Razstava je na ogled do 28. 8. 2016.

Odpiralni čas:
Torek-nedelja: 10.00-18.00

Naslov: Trg francoske revolucije 7, Ljubljana