Bohemi z Montparnassa

Jean Cocteau & Veno Pilon

2016

Sebastião Salgado: Geneza

pregledna razstava fotografskega velikana

2016

PhotoMagic

Stane Jagodič, Gábor Kerekes, Branko Lenart

2016

Portfolio Review 2016

  Festival Fotonični trenutki – Mesec fotografije 2016 vabi fotografe, da predstavijo svoja dela na Portfolio Review, ki bo potekal […]

2016

Natečaj za Večerne projekcije

Mednarodni natečaj za sodobne fotografe

2016

Dvojice

 
 
 
Arven Sakti Kralj Szomi, Empty or Full

Arven Sakti Kralj Szomi, Empty or Full

Arven Šakti Kralj Szomi & Noemi Veberič Levovnik

Otvoritev: 4. 6. ob 19.00

Galerija DLUL, Ljubljana

 

Na skupni razstavi z naslovom Dvojice bodo v sklopu seriala Inside Out predstavljena fotografska dela Noemi Veberič Levovnik in Arven Šakti Kralj Szomi. Dvojnost je namreč leitmotiv pričujoče razstave, hkrati pa na različnih ravneh zaznamuje tudi dela obeh avtoric. Umetnici zavestno in na sebi lasten način kršita postulate fotografskega ustvarjanja. V iskanju izjemnosti vsakdanjega trenutka kot avtorsko izjavo uporabljata jezik vernakularne fotografije.

Zato nista tipični iskalki oziroma ustvarjalki podob, ampak raziskujeta različne načine rabe ali reciklaže fotografije, ki je lahko kot medij v svoji sporočilnosti skrajno neekzaktna. Noemi privzema najdene fotografije ter iz njih na podlagi lastnih referenc lušči namišljeno zgodbo popolnega neznanca. Arven se posveča raziskovanju t. i. neformalnih fotografij, ki nastajajo spontano in nenačrtovano, da bi v vizualni maniri skicirale nekatere nebesedne ideje. Obe pišeta zgodbe iz intimnih okolij, ki več skrivajo kot odkrivajo, vendar so njune podobe obenem izjemno asociativne, medtem ko manko podanega konteksta zgolj povečuje izziv, ki se pojavi pri poskusih racionalnih interpretacij del.

Arven v seriji Prazno ali polno predstavlja fotografske diptihe, ki prikazujejo refleksijo vsakdanjih opravil in dogodkov. Njihova kvadratna oblika namiguje na instantnost Instagrama (ali pa to dejansko je), spletne platforme, ki je običajno namenjena neposrednemu beleženju in distribuciji zasebnih dogodkov. Danes je prav Instagram tista najbolj elementarna oblika vernakularne fotografije. Avtoričini motivi so skrajno domači in intimni, dvoumni, a asociativni ter vselej temelječi na subtilnem podvajanju motivov in pomenov. Vsaka dvojica piše svojo nelinearno zgodbo, ki nakazuje arhetipske teme, kot so porajanje in propadanje, ujetost in svoboda ter življenjski cikel.

Obravnave življenjskega cikla se iz druge perspektive loteva tudi Noemi. Če je osebni fotografski album odsev posameznikovega življenja, potem predstavlja izguba celotnega arhiva vsaj simbolno smrt le-tega. Avtorica je namreč naključno našla obsežno zbirko osebnih fotografij neznanca, ki beležijo daljše časovno obdobje njegovega življenja. Najdeni material tako zastavlja številna vprašanja: kdo je oseba na fotografijah in predvsem kaj je razlog, da so bile fotografije zavržene? Avtorica rekonstruira njegovo življenje na podlagi lastnih pričakovanj, referenc in fiksacij, ki se nanašajo na obsesivnost sodobnega voajerstva. Fotografije je preučila, jih skušala interpretirati, jih performativno čistila, vanje fizično intervenirala in iz njih sestavila lastno fiktivno zgodbo, ki temelji na univerzalni moči podobe.

Razstava je nastala v sodelovavnju z ZDSLU.

(Miha Colner)

Odprto do 19. 6. 2016.

Odpiralni čas:
Torek-petek: 16.00-20.00
Sobota-nedelja: 10.00-14.00

Naslov: Breg 22, Ljubljana