Bohemi z Montparnassa

Jean Cocteau & Veno Pilon

2016

Sebastião Salgado: Geneza

pregledna razstava fotografskega velikana

2016

PhotoMagic

Stane Jagodič, Gábor Kerekes, Branko Lenart

2016

Portfolio Review 2016

  Festival Fotonični trenutki – Mesec fotografije 2016 vabi fotografe, da predstavijo svoja dela na Portfolio Review, ki bo potekal […]

2016

Natečaj za Večerne projekcije

Mednarodni natečaj za sodobne fotografe

2016

Jeffrey Silverthorne – ‘Crossing Times’

 
 
 

Jefferey Silverthorne, Impersonators #1, 1992

27. oktober – 22. november 2010,

Galerija Photon – Center za sodobno fotografijo Ljubljana


Kaj je fotografija? Običajno je prikaz, včasih manipulacija ali iluzija. Osebno so mi najboljše fotografije tiste, ki opazovalca prenesejo, mu za trenutek prikažejo vrh nečesa na nov in izviren način. Ali tiste, ki prikazujejo nekaj, česar pravzaprav niti ne opazimo. To je umetnost. Več tisoč umetnikov, ki ureja barve in nekaj črt. Vendar obstaja le en Mondrian, zato ob njegovih delih vzklikamo, kako čudovita so. Silverthorne nikakor ni Mondrian. Vendar ju je smiselno omeniti skupaj, pa četudi le zaradi dejavnika čudovitosti; kakovosti, za katero si želimo, da bi jo tudi sami znali pričarati; naključnosti, ki je ravno pravšnja.

Silverthorne, prav tako kot Mondrian, dela s subjektom. Vendar se zdi, da si je za subjekt izbral opazovalce, torej nas same. (Pri Mondrianu se vse vrti okrog vprašanja, kako je mogoče uravnotežiti jajce na hrbtni strani žlice na premikajočem se vlaku). Kaj smo mi? Menim, da „mi“ v okviru Silverthornovega dela pomenimo naše predsodke, pomanjkljivosti, spomine, ogorčenost, strah, radovednost, želje, sočutje, jezo, užitke, … Če se osredotočimo na fotografije, v njih ne vidimo veliko Silverthorna – on je mrtev moški na postelji – vendar vseeno vidimo veliko njegovega. Silverthorne kot subjekt je naključen – v resnici dejansko dela z „nami“.

Te majhne podobe trenutkov so velika dela. Morda so prav to Silverthornova najboljša dela. Želim si, da bi si jih lahko ogledoval še naprej. To so dela, ki opazovalca prenesejo.

Jon Hendricks