Bohemi z Montparnassa

Jean Cocteau & Veno Pilon

2016

Sebastião Salgado: Geneza

pregledna razstava fotografskega velikana

2016

PhotoMagic

Stane Jagodič, Gábor Kerekes, Branko Lenart

2016

Portfolio Review 2016

  Festival Fotonični trenutki – Mesec fotografije 2016 vabi fotografe, da predstavijo svoja dela na Portfolio Review, ki bo potekal […]

2016

Natečaj za Večerne projekcije

Mednarodni natečaj za sodobne fotografe

2016

Katja Goljat & Andrej Firm

 
 
 
Katja Goljat & Andrej Firm, Žive stene / Living Walls, 2014

Katja Goljat & Andrej Firm, Žive stene / Living Walls, 2014

Žive stene

Otvritev & performans: 3. junij ob 19:30. uri

3. 6.–30. 6. 2014

Galerija Prostor, Ljubljana

KJE: Soteska 8, Ljubljana

Žive stene je naziv performativnega triptiha fotografij, ki jih Katja Goljat in Andrej Firm razvijata neposredno na steno galerije. V ta namen avtorja galerijski prostor spremenita v temnico. Njun fotografski triptih bo v celoti zaključen v času otvoritvenega fotografskega performansa, kjer bo lahko občinstvo nastajanje zadnje fotografije spremljalo v živo.

Digitalizaciji navkljub oziroma prav zaradi nje je v polju sodobne avtorske fotografije v zadnjih nekaj letih mogoče opaziti tendenco vračanja k analogni fotografiji, ki dopušča nekoliko drugačno vizualno estetiko. Ta tendenca se odraža v (ponovni) uporabi analognih fotoaparatov, v obujanju starih fotografskih tehnik ter v pogostem eksperimentiranju z različnimi možnostmi medija.

Fotografski performans Katje Goljat in Andreja Firma se posveča predvsem obujanju magično obarvanega doživljanja fotografije kot risanja s svetlobo, pri čemer se avtorja bolj kot na možnost manipulacije z njeno vsebino oziroma motivom, osredotočata na sam kemični postopek njenega nastajanja – kratek trenutek, ko se med razvijanjem v rdeči svetlobi iz predhodno osvetljene latentne slike (negativa) izriše fotografska podoba (pozitiv), ki bi bila brez fiksiranja na svetlobi popolnoma neobstojna. Pri tem je ključno zlasti poznavanje in razumevanje tehničnega postopka, ki se s svojo materialno otipljivostjo vpisuje v fotografijo, pri čemer papir kot običajni nosilec fotografske podobe zamenja stena. S tem pa se fotografija neločljivo spoji s prostorom, v katerega je ta »neprenosljiva« podoba umeščena, in s tem postane mural oziroma »site-specific« instalacija. Tako razvita fotografija namreč ni namenjena dolgoročnemu ohranjanju motiva, ampak je popolnoma prepuščena zobu časa in izpostavljenosti stene, kar bo neizogibno rezultiralo v njenem izginotju.

Jasna Jernejšek

katjagoljat.carbonmade.com

www.andrejfirm.com