Bohemi z Montparnassa

Jean Cocteau & Veno Pilon

2016

Sebastião Salgado: Geneza

pregledna razstava fotografskega velikana

2016

PhotoMagic

Stane Jagodič, Gábor Kerekes, Branko Lenart

2016

Portfolio Review 2016

  Festival Fotonični trenutki – Mesec fotografije 2016 vabi fotografe, da predstavijo svoja dela na Portfolio Review, ki bo potekal […]

2016

Natečaj za Večerne projekcije

Mednarodni natečaj za sodobne fotografe

2016

Memory Lab: Photography Challenges History

 
 
 
Marko Lipuš, Real Play Figures, 2014

Marko Lipuš, Real Play Figures, 2014

Attila Floszmann, Noro Knap, Tatiana Lecomte, Marko Lipuš, Darije Petković

Otvoritev: 7. 6. ob 20.00

Galerija Kult3000, Ljubljana

 

Memory Lab je skupni projekt mreže Evropskega meseca fotografije, posvečen izpraševanju spomina in refleksiji zgodovine skozi umetnost. Projekt, ki prinaša serijo razstav in publikacijo, je v vsakem partnerskem mestu predstavljen drugače in samostojno. Na ljubljanski razstavi bodo prikazana dela petih avtorjev, ki se posvečajo odnosu do časovno bolj ali manj oddaljenih konfliktov, ki še vedno odmevajo v današnjem javnem diskurzu.

Predstavljeni avtorji se večinoma ukvarjajo s spominom na tragične dogodke in posledice večjih evropskih konfliktov, ki so zaznamovali 20. in 21. stoletje, od druge svetovne vojne, vojn v Jugoslaviji do nedavnih spopadov na Bližnjem vzhodu. Vsi naslavljajo vprašanje ohranjanja spomina in zapisovanja zgodovine, ki iz tega izvira. Obenem pa pogosto ne želijo uporabljati fotografije kot načina dokumentiranja sveta na znanstven ali racionalen način. Pri njih se ohranja želja po tem, da bi tvorili del neizrečenega in izrabili sugestivno moč umetnosti, gledalcu pa prepustili, da v podobo vnese svojo interpretacijo.

Dela Tatiane Lecomte so primer fotografije, ki nima več želje razkrivati, saj je preveč tistega, kar ostaja onkraj podobe. Njeno bistvo je namreč pogosto neopisljivo. Serija z naslovom Ribnik tako tematizira mučno soočanje s spominom na presečišču osebnih in političnih zgodovin. Film Nora Knapa z naslovom 20. april vzporedno postavlja fotografije dveh dogodkov, ki sta se zgodila na istem kraju, na isti dan ob isti uri, a s 70-letnim zamikom, leta 1941 in 2011. Preteklost in sedanjost sta osrednja tema tudi v seriji fotografij Duhovi preteklosti, v kateri Darije Petković daljše časovno obdobje raziskuje pojav spomina in pisanja zgodovine na novo. Avtor je dokumentiral tako imenovane majske proslave, na katere se letno zgrinjajo privrženci preteklih režimov in ideologij z območja nekdanje Jugoslavije. Marko Lipuš v seriji Figurice iz resnične igre razgalja absurdnost in krutost današnjih vojn. Gledalca sooči s portreti vojakov, izdelanimi s pomočjo modelov, realistično oblikovanih lutk, ter tako demistificira vlogo vojaka v postmoderni družbi kot razosebljenega pripadnika imperialne države. Attila Floszmann postavlja dogodke iz državljanske vojne v Libiji v alternativen vizualni kontekst, v katerem dogajanje arabske pomladi preraste v univerzalno znamenje, ki presega trenutno in aktualno. Floszmann z beleženjem sprememb, ki so jih oboroženi spopadi povzročili prizadetemu okolju, arhitekturi in krajini, razkriva pravo naravo vojne.

(Miha Colner)

Razstava je odprta do 30. 6. 2016.

Odpiralni čas:
Ponedeljek-petek: 10.00-14.00

Naslov: Metelkova 2b, Ljubljana