Bohemi z Montparnassa

Jean Cocteau & Veno Pilon

2016

Sebastião Salgado: Geneza

pregledna razstava fotografskega velikana

2016

PhotoMagic

Stane Jagodič, Gábor Kerekes, Branko Lenart

2016

Portfolio Review 2016

  Festival Fotonični trenutki – Mesec fotografije 2016 vabi fotografe, da predstavijo svoja dela na Portfolio Review, ki bo potekal […]

2016

Natečaj za Večerne projekcije

Mednarodni natečaj za sodobne fotografe

2016

NovaF 2016

 
 
 
Maja Modrinjak, Honey, 2015

Maja Modrinjak, Obvezna oprema / Mandatory Equipment, 2016

Eva Šuštar, Maja Modrinjak, Đejmi Hadrović

Otvoritev: 1. 6. ob 19.00

Fotogalerija Stolp, Maribor

 

NovaF v letu 2016 predstavlja tri avtorice mlajše generacije, Evo Šuštar, Majo Modrinjak in Đejmi Hadrović, ki kažejo izvirna izhodišča za razumevanje že tako kompleksne in mnogostranske problematike, kot je ženski svet. Gledalcu ponujajo realen in dokaj objektivno zaobjet način sporočanja, ki predstavlja večplastno možnost fotografije, da postane dokument časa, eksperimentalni koncept ali medij za domet določene sporočilnosti.

Na eni strani fantazija in nočna mora hkrati, absurdnost strahu, ki nas zapopade v stiku z najmanjšimi bitji na zemlji (Šuštar), na drugi strani žensko telo, ki mu svoboda omogoča to, da je preprosto takšno, kot je (Hadrović). Nekje vmes je imaginarni, a skorajda realno občuten podaljšek ženske, ki predstavlja mobilno intimo (Modrinjak).

Šuštarjeva predstavi svojo diplomsko delo z naslovom Med nami, kombinatorni konstrukt realnega sveta (živali) z imaginarnim (makete prostorov), iz česar nastane fantazijsko dojeta vizualna podoba. Žuželke, ki mnogim ljudem vzbujajo strah, so z optično prevaro na fotografijah predstavljene v nadnaravni velikosti. Nelagodje ustvarja ravno bipolarni občutek, nastal v sobežju oblikovanja interierja, ki je barvit, prijazen, urejen z vsemi detajli, ter živalmi, nastanjenih v njem.

Modrinjakova v seriji z naslovom Obvezna oprema posega po samoumevni ženski realnosti, ki načeloma ostaja prikrita; odstira namreč pogled v ženske torbice. Ideja je nastala na podlagi ključnega trenutka v romanu Ana Karenina, kjer glavna protagonistka stori samomor, a še preden se sama vrže pod vlak, na tir najprej odvrže svojo torbico. Ali je ženska, ki je sita svoje torbice, sita tudi svojega življenja? Anna Johnson, ki jo Modrinjakova citira, pravi, da je dobra ženska torbica kot podaljšek telesa, kot majhna mobilna hiška.

Hadrovićeva v svojem opusu najpogosteje obravnava žensko problematiko. Tokrat se predstavlja s serijo Free the Nipple, v kateri razbija stereotipe o ženskem telesu. Slednje je sicer upodobljeno v motivu akta, a nikakor ne s kakršnimkoli poželjivim predznakom. Serija je pomenljiv dokaz o tem, da je lahko žensko telo lepo, brez da bi ustrezalo trenutnim medijsko izsiljenim idealom, ki so v glavnem nedosegljivi, nerealni in tržno usmerjeni.

(Petra Čeh)

Razstava je na ogled do 30. 6. 2016.

Odpiralni čas:
Torek-petek: 10.00-14.00 / 15.00-18.00
Sobota: 10.00-14.00

Naslov: Židovska ulica 6, Maribor