Trine Søndergaard and Gina Zacharias
28. oktober – 26. november 2010,
Mestna galerija 2, Muzeji in galerije Ljubljana
Trine Søndergaard in Gina Zacharias sta predstavnici mlajše generacije in obenem vidnejši protagonistki sodobne fotografske in umetnostne scene na Danskem, a delujeta izrazito mednarodno. Trine Søndergaard (1972) se v zadnjih letih ukvarja predvsem s krajino in portretom. V seriji Monochrome Portraits imamo opraviti s portreti, ki jih primarno določa raba različnih barv oziroma odtenkov barv. Gina Zacharias (1975) ponuja s serijo Hesitating Silence dve »branji« podob; gledamo jih lahko kot podobe »izsekov realnosti« ali kot podobe, ki vsebujejo skriti pomen.
Trine Søndergaard (1972) je danska umetnica, ki ustvarja v mediju fotografije. Diplomirala je na Danish School of Art Photography v letu 1996. Za svoje ustvarjanje je prejela številne nagrade in priznanja, njena dela pa se nahajajo v različnih prestižnih zbirkah. Njeno delo obsega dokumentarno in konceptualno gradivo, v zadnjih letih pa se ukvarja predvsem s krajino in portretom. V seriji Monochrome Portraits imamo opraviti s portreti, ki jih primarno določa raba različnih barv oziroma odtenkov barv. Barvna plast ustvarja občutek introspektivnosti upodobljencev, saj se ti kar nekako »raztapljajo« v slikovnem polju. K temu občutku znatno prispeva tudi postavitev portetirancev, ki jih pretežno vidimo v profilu ali celo v »četrtinskem profilu« od zadaj. Minimalistična izraznost in specifična raba barve ustvarjata posebno razpoloženje, slika postane mentalni prostor, v katerem avtorica raziskuje subtilne individualne gestikulacije. A ne zanima je psihološka obravnava; na omenjeni način raziskuje meje žanra, ki ga »premika« od reprezentativne individualnosti do konceptualne likovne univerzalnosti.
Gina Zacharias (rojena 1975) je diplomirala na Glasgow School of Art, smer fotografija, nato pa nadaljevala izobraževanje na Pratt Institute v New Yorku. V seriji Hesitating Silence sta na voljo dve »branji« podob; gledamo jih lahko kot podobe »izsekov realnosti« ali kot podobe, ki vsebujejo nek skriti pomen. Fotografije ne kažejo nikakršne motivne sorodnosti, vendar se ob pozornejšem opazovanju zdijo nekatere centralne oziroma ključne za razumevanje celotne serije. Takšna je vsekakor podoba mladenke za zaveso; telesna gesta in mimika obraza izražajo mladostno nedolžnost, vendar njena rdeča obleka, izrazita rdeča šminka in rdeči nohti v podobo vnašajo dvoumnost. Tudi nekatere druge podobe iz serije razkrivajo podobno napetost, navsezadnje se tudi za prizore narave zdi, kot da so umeščeni v serijo v nekem posebnem metaforičnem kontekstu.
Dejan Sluga